Koszyk jest pusty

Często zadawane pytania

1. Czy założenie sklepu internetowego może być dobrym biznesem? Jak dotrzeć do klientów ze swoją ofertą i jak zacząć zarabiać?

Odpowiadając na pierwsze pytanie – oczywiście, że TAK, aczkolwiek trzeba zwrócić uwagę na kilka podstawowych czynników. Poniżej przedstawiamy niektóre z nich.

Pomysł – trudno zakładać, że kolejny (niczym specjalnie nie wyróżniający się) sklep internetowy, oferujący dokładnie te same produkty, co inne sklepy, w dodatku w mało atrakcyjnej formie i cenie, będzie mieć powodzenie.

Oprogramowanie – wybór dobrego programu jest kluczowym warunkiem odniesienia sukcesu. Sklep o małej funkcjonalności, na awaryjnym bądź wolnym serwerze na pewno nie zda egzaminu. Więcej informacji o wyborze platformy e-commerce oraz szereg istotnych porad i wskazówek odnajdą Państwo w artykule „Program sklepu internetowego SellSmart”.

Promocja – ważne, by produkty oferowane w sklepie (i w ogóle sam sklep) były dobrze wypozycjonowane w ogólnoświatowej sieci komputerowej. Bez tego trudno wyobrazić sobie dotarcie z ofertą do szerokiej rzeszy nabywców i kontrahentów. Polecamy lekturę artykułu zatytułowanego „Etapy założenia sklepu internetowego”, w którego końcowej części piszemy o zaistnieniu w Google i innych wyszukiwarkach internetowych.

Obsługa klientów – decydujący jest szybki i profesjonalny kontakt z kupującymi. Jeśli nabywca czeka zbyt długo na odpowiedź, istnieje ryzyko, że zada pytanie komuś innemu i otrzyma szybszą odpowiedź, a do nas już więcej nie wróci.

Więcej informacji o korzyściach płynących z e-biznesu oraz sposobach na odniesienie sukcesu znajdą Państwo w artykule „Sklep internetowy Twoją receptą na sukces”.

 

2. Jakie branże mają największe szanse? Czy lepiej założyć sklep wyspecjalizowany w wąskiej dziedzinie, czy oferujący pełną gamę produktów?

Tak naprawdę nie ma znaczenia. Praktycznie każdy dobrze przemyślany i dobrze zrealizowany sklep ma szanse odnieść (mniejszy lub większy) sukces w dowolnej branży, choć oczywiście osoba chcąca działać w taki sposób musi myśleć realnie. Trudno liczyć, że mały sklep będzie w stanie konkurować z doświadczonymi gigantami w Internecie, trzeba bowiem „mierzyć siły na zamiary”. Wybierając konkretną branżę, najlepiej po prostu zapoznać się z konkurencją i opracować właściwy plan działania, a przede wszystkim – być konsekwentnym w jego realizacji. Nie oszukujmy się – nowo powstały sklep nie od razu przyniesie ogromne zyski. Miejmy na uwadze, że to pewien proces, a więc wymaga cierpliwości, choć już w krótkim czasie powinien oczywiście zacząć zarabiać na koszty związane z jego prowadzeniem.

Aby zwiększyć nasze szanse na rynku i by dorównać konkurencji, zachęcamy do lektury artykułu pt. „Opisywanie produktów w sklepie internetowym”.

 

3. Kto może założyć sklep internetowy – podmiot, który prowadzi już tradycyjną placówkę handlową i chce rozszerzyć swoją działalność o Internet, czy ktoś, kto dopiero rozpoczyna „przygodę” z biznesem?

Często zdarza się, iż dla firmy prowadzącej już tradycyjną sprzedaż Internet staje się po jakimś czasie głównym kanałem dystrybucji, chociaż odnotowuje się także takie przypadki, kiedy jest jednym z kilku (choć bardzo często najważniejszym) sposobów prowadzenia handlu. Rzecz jasna, zdarzają się sytuacje, kiedy jest to jedyna forma działalności nowo powstałej firmy i na ogół taki podmiot odnosi spore sukcesy, ponieważ właściciel (lub właściciele) koncentrują się tylko i wyłącznie na sprzedaży elektronicznej i maksymalizują swe wysiłki w kierunku jak najlepszej obsługi klienta. To czasem nawet ważniejsze od kapitału i ustalonej marki sklepu.

Więcej informacji znajdą Państwo w artykułach – „Sklep internetowy Twoją receptą na sukces” oraz „Etapy założenia sklepu internetowego”.

 

4. Czy chcąc prowadzić własny sklep internetowy muszę inwestować w infrastrukturę techniczną i zatrudniać informatyka?

Oczywiście, że NIE. Do efektywnego prowadzenia sklepu www wystarczy „zwykły” komputer osobisty o podstawowej konfiguracji sprzętowej, ze stałym (nawet stosunkowo wolnym) dostępem do Internetu.

Więcej zalet handlu elektronicznego prezentujemy w artykule pt. „Sklep internetowy Twoją receptą na sukces”.

 

5. Jak założyć własny sklep internetowy?

Poza ceną i funkcjonalnością platformy e-commerce, należy kierować się doświadczeniem i wiarygodnością firmy tworzącej takie oprogramowanie. Budowa skutecznego sklepu, który będzie dobrze wypozycjonowany w wyszukiwarkach i przyjazny internautom wymaga specjalistycznej wiedzy oraz sporego doświadczenia.

Optymalnym rozwiązaniem jest wybór profesjonalnej firmy oferującej autorski program sklepu internetowego, a następnie dostosowanie go do naszych potrzeb. Sklep powinien zostać wykonany na podstawie projektu graficznego, który pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji. Należy też uwzględnić pewne modyfikacje w funkcjonalności sklepu, które są charakterystyczne dla danej branży i specyfiki sprzedaży konkretnych towarów.

Więcej szczegółowych informacji na temat poszczególnych etapów w założeniu sklepu www (wybór właściwego oprogramowania to tylko jeden z kilku etapów) zamieściliśmy w artykułach – „Etapy założenia sklepu internetowego” oraz „Program sklepu internetowego SellSmart”.

 

6. Jakie znaczenie mają sklepy internetowe?

Sklepy internetowe stają się istotnym kanałem sprzedaży produktów w niemal wszystkich branżach gospodarki. Ponadto, ułatwiają dotarcie z ofertą także do odbiorców spoza kraju, co w przyszłości może mieć istotne znaczenie dla rozwoju eksportu i całej gospodarki.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z artykułem zatytułowanym „Przyszłość sklepów internetowych”, w którym dokonujemy szczegółowej analizy tego, co będzie w przyszłości na podstawie danych obrazujących rozwój rynku e-commerce na przestrzeni ostatnich lat.